Вранці майже одночасно наткнулась на 2 пости: колекцію в Google+ з дивною назвою "Готуємося до відкриття. Залишилось два дні." та посилання на книгу від @Ljudmilla Rozhdestvenskaya
Колекції не для події
Перший пост про відкриття гімназії (чомусь, гадала, що це в Україні) відразу говорить про рівень ІКТ-компетенцій автора. Сервіс Колекції в Google+ створений не як середовище для одноразової події, для цього є Події. Створюючи колекцію, я наперед планую надалі публікувати в ній тематичні пости, фото. Назва її може бути "Мистецтво", "Їжа", "Рослини". Для автора, що дивно назвав колекцію, лише одна порада: перейменувати її в "Гімназія" та додавати й надалі анонси публікацій і фото свого навчального закладу. А чи подумав автор, як він післязавтра читатиме назву цієї колекції "До відкриття залишилось два дні" з одним єдиним постом?Зображення зі статті "Першокласник по-канадськи" |
Деталі середовища школи відображають систему освіти
Індикатором успішності реформ буде відстеження поведінки дитини в школі. Для успішного розвитку і комунікаційний і соціальних компетенцій (одні з ключових компетенцій наших Держстандартів) діти не мають сидіти, як старанно складені сірники в коробках. Парти не мають стояти, як станки на заводах для компактного розміщення. А сама система освіти не повинна нагадувати конвеєр, де цукерку спочатку обливають помадкою, потім глазур'ю, а лише потім шоколадом.Коли зміниться конвеєрний підхід, коли меблі, коридори, навчальні кабінет та куточки для індивідуальної діяльності будуть розміщені для розвитку дитини, а не для попредметного конвеєра з натаскування знань, тоді зможемо заявити "Ось вони, реформи, почались!".
Очікую заперечення та скиглення про затрати, гроші... Парти "перетягувала" для співпраці в групах у 2002 р., ще за кілька років до появи в нас "Інтела" з західними ідеями групової взаємодії.
Тобто, результат початку перетворень можна відстежити досить просто і легко. Не відбудеться ніяких педагогічних змін в новесенькій гімназії з кабінетами, де знову парти, як для сірників у коробці та з такими коридорами.
Збірка
"Сучасний дизайн у соціальному секторі. Нові ідеї для шкільного середовища"
забрала більше часу для детального ознайомлення та чарівних мрій...Все ж таки дизайн налаштовує на співпрацю чи відпочинок, впливає на емоції. Це безперечно.
Мета цього дизайнерського рішення: виховання слухняних дисциплінованих виконавців.
Мета цього середовища - творчість. Найкращий відпочинок - зміна виду діяльності. Тому передбачення вільного спілкування під час роботи, вихід дитини на вулицю (ще з 80-их минулого століття задумки внутрішніх двориків у школі),
передбачення такого місця для сплесків енергії особливих, щоб не заважало роботі інших.
Серед мрій ще й тихі зони, галереї, затишні середовища для тих, кому конче необхідно побути на самоті, прозорі стіни.
Немає коментарів:
Дописати коментар