29.08.15

Середовище школи

Мова не про навчальне чи віртуальне середовище, а приземлені коридори, парти, класи...

Вранці майже одночасно наткнулась на 2 пости: колекцію в Google+ з дивною назвою "Готуємося до відкриття. Залишилось два дні." та посилання на книгу від @Ljudmilla Rozhdestvenskaya

Колекції не для події

Перший пост про відкриття гімназії (чомусь, гадала, що це в Україні) відразу говорить про рівень ІКТ-компетенцій автора. Сервіс Колекції в Google+ створений не як середовище для одноразової події, для цього є Події. Створюючи колекцію, я наперед планую надалі публікувати в ній тематичні пости, фото. Назва її може бути "Мистецтво", "Їжа", "Рослини". Для автора, що дивно назвав колекцію, лише одна порада: перейменувати її в "Гімназія" та додавати й надалі анонси публікацій і фото свого навчального закладу. А чи подумав автор, як він післязавтра читатиме назву цієї колекції "До відкриття залишилось два дні" з одним єдиним постом?

Зображення зі статті "Першокласник по-канадськи"

Деталі середовища школи відображають систему освіти

Індикатором успішності реформ буде відстеження поведінки дитини в школі. Для успішного розвитку і комунікаційний і соціальних компетенцій (одні з ключових компетенцій наших Держстандартів) діти не мають сидіти, як старанно складені сірники в коробках. Парти не мають стояти, як станки на заводах для компактного розміщення. А сама система освіти не повинна нагадувати конвеєр, де цукерку спочатку обливають помадкою, потім глазур'ю, а лише потім шоколадом.

Коли зміниться конвеєрний підхід, коли меблі, коридори, навчальні кабінет та куточки для індивідуальної діяльності будуть розміщені для розвитку дитини, а не для попредметного конвеєра з натаскування знань, тоді зможемо заявити "Ось вони, реформи, почались!".

Очікую заперечення та скиглення про затрати, гроші... Парти "перетягувала" для співпраці в групах у 2002 р., ще за кілька років до появи в нас "Інтела" з західними ідеями групової взаємодії.
Тобто, результат початку перетворень можна відстежити досить просто і легко.  Не відбудеться ніяких педагогічних змін в новесенькій гімназії з кабінетами, де знову парти, як для сірників у коробці та з такими коридорами.

Збірка

 "Сучасний дизайн у соціальному секторі. Нові ідеї для шкільного середовища"

забрала більше часу для детального ознайомлення та чарівних мрій...

Все ж таки дизайн налаштовує на співпрацю чи відпочинок, впливає на емоції. Це безперечно.
Мета цього дизайнерського рішення: виховання слухняних дисциплінованих виконавців.



Мета цього середовища - творчість. Найкращий відпочинок - зміна виду діяльності. Тому передбачення вільного спілкування під час роботи, вихід дитини на вулицю (ще з 80-их минулого століття задумки внутрішніх двориків у школі),



 передбачення такого місця для сплесків енергії особливих, щоб не заважало роботі інших.


Створення шумопоглинаючого середовища за рахунок високої стелі, наприклад, або спеціальних сучасних засобів. Ситуація, коли ти йдеш на "шпильках" коридорами під час уроку і маєш переходити на балеринську ходьбу, бо ехо лунає аж до небес, знайома, напевне.



Серед мрій ще й тихі зони, галереї, затишні середовища для тих, кому конче необхідно побути на самоті, прозорі стіни.