10.11.08

Стохастика в початковій школі

Якщо раніше комбінаторні задачі траплялися лише як поодинокі випадки на олімпіадах чи завдання підвищеної складності в підручнику, то сьогодні вони складають левову частку змісту конкурсів, як наприклад, «Кенгуру», олімпіад. Все більше вчителів використовують їх на уроках, а також у тематичних оцінюваннях. Декілька завдань у підручнику і додаткові заняття на підготовку до олімпіади дозволяють розв’язувати їх здібним учням тільки інтуїтивно.

Зустрівшись з такою задачею вперше лише на конкурсі «Кенгуру», дитина назавжди може впевнитись у своїй «нездібності до математики», і вважати, що винятковим та обдарованим під силу такі задачі.

...При вдало і грамотно організованому навчанні легко зможуть впоратися з комбінаторними задачами звичайні «середні» учні.

...Статистична грамотність є необхідною складовою загальнокультурної, загальноосвітньої підготовки сучасної людини. Тому що йдеться не про вивчення кількох понять і фактів, а про формування типу мислення.

У розвинених країнах з елементами статистики учні знайомляться з перших років перебування у школі і упродовж всього навчання використовують імовірнісно-статистичні методи під час аналізу явищ, які часто зустрічаються у повсякденному житті.

У посібнику розкрито особливості формування комбінаторного, ймовірнісно-статистичного мислення учнів початкової школи. Розроблена програма “Стохастика у початковій школі”.
Запропоновано прийоми розв’язування комбінаторних, статистичних задач та система підготовчих вправ і способи пояснення учням з використанням мультимедійного супроводу .
Подано комбінаторні задачі з розв’язками й підказками.
Адресований вчителям початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів.

Навчально-методичний посібникСтохастика в початковій школі - на Скрібд